Uitzendkrachten in de logistieke sector: zo beheert u interimcontracten optimaal
Heel wat bedrijven in de logistieke sector werken met uitzendkrachten. Het is daarbij cruciaal dat de samenwerking en de communicatie tussen de HR-dienst van het bedrijf, het interimkantoor en de uitzendkracht optimaal verloopt. Vooral de opvolging van de contracten en de rapportering is hierbij van groot belang. Dankzij de software prime Time van primion Benelux loopt dit niet alleen op rolletjes, maar realiseert u ook een fikse tijdswinst.
De combinatie uitzendkrachten met vaste medewerkers
De sleutel tot een vlotte gang van zaken is werken met één centrale planning, die zowel toegankelijk is voor de werkgever, het interimkantoor als de uitzendkracht. Met prime Time van primion Benelux creëert u zo’n gezamenlijke omgeving.
Bovendien is het mogelijk om met de app prime Mobile mobieltijd te registrerenen de planning te consulteren. Ook uitzendkrachten kunnen hier toegang toe krijgen om hun shift te raadplegen. Bij wijzigingen in hun rooster krijgen ze een melding.
Ten slotte levert prime Time een grote tijdswinst op voor de teamleaders.
Zij weten namelijk altijd perfect wie wanneer staat ingepland. Een ideaal uitgangspunt voor een efficiënte organisatie van het werk.
Praktisch: uitzendkrachten inplannen
Hoe verloopt dit in de praktijk? Bij veel bedrijven zijn er dagelijks medewerkers van het interimkantoor op de site aanwezig om snel op de bal te kunnen spelen. Maar door samen te werken via prime Time kan dit ook perfect op afstand.
Een voorbeeld: het interimkantoor ziet in het overzicht de namen van de eigen medewerkers en kan aangeven wie ‘beschikbaar’ is op een bepaalde dag. Wanneer er een contract wordt afgesloten, wordt de betrokken medewerker meteen aan de juiste afdeling toegewezen.
Berekeningen van onder meer toeslagen, prestaties en overwerk gebeuren volgens de afspraken binnen de onderneming. Meestal zullen die voor uitzendkrachten en vaste medewerkers grotendeels gelijkaardig zijn, al kunt u eventuele afwijkingen makkelijk aangeven in prime Time.
De berekende gegevens van de uitzendkrachten worden verwerkt in een aparte export van loongegevens die rekening houdt met de verwachting van het interimkantoor.
Wat brengt de toekomst?
Primion Benelux optimaliseert voortdurend zijn hr-oplossingen. Zo zullen nieuwe modules in prime Time u in de toekomst nog bijkomende functies bieden:
• De mogelijkheid om verschillende parameters (functie, afdeling, start- en einddatum) voor opeenvolgende contracten in te geven.
• Een overzicht van diverse kosten die het interimkantoor aanrekent.
• De optie om evaluatiemomenten in te plannen.
• ….
Wilt u ook de contracten van uw uitzendkrachten makkelijk beheren?
Neem dan snel contact met ons op met uw vraag.