Tijdregistratie. Ergens klinkt het heel simpel: gewerkte uren moeten in software worden geregistreerd. Je zou zeggen dat je dat het beste in Excel kunt doen. Maar niets is minder waar. Want al héél snel wegen de nadelen van het klassieke Microsoft Office-programma veel zwaarder dan de voordelen. Het is al gauw slimmer, sneller, efficiënter én goedkoper om te investeren in toegesneden software om tijdregistratie mee uit te voeren.
Software voor tijdregistratie is voordelig
Veel bedrijven gebruiken voor hun tijdregistratie nog Excel, maar soms moet je verder durven kijken. Het systeem dat we bij primion Benelux leveren, prime Time, biedt talloze functionaliteiten en voordelen, die het proces fijner en zelfs voordeliger maken. Het is dus verstandig om een bijbehorend pakket in ieder geval te overwegen. Uiteraard lichten wij alles graag toe in een persoonlijk gesprek.
Excel is minder accuraat
Excel moet altijd manueel worden ingevoerd, want de door personeel gewerkte uren kunnen niet worden gekoppeld aan een registratieklok. Dat maakt het onzorgvuldiger en zelfs fraudegevoeliger, want men vult de gewerkte tijd altijd zelf maar een beetje in. En een teveel ingevuld minuutje hier of een iets langer kwartiertje daar: dat telt onder de streep toch behoorlijk op. Hoeveel salaris zou het al niet schelen als je bedrijf daar veel nauwkeuriger op checkt?
Maak geen warboel van je registratiesoftware
Daarnaast is er geen koppeling mogelijk tussen Excel en de salarisadministratie. Als die administratie eigen Excel-sheets gebruikt, verwordt de hele backoffice van je bedrijf in het ergste geval tot één grote stapel van onzorgvuldige, onvolledige en inaccurate Excel-sheets, die bijna niet meer terug te herleiden zijn tot concrete momenten.
Software-extra’s van primion Benelux
Daarnaast bieden we bij primion Benelux als extra service handige functionaliteiten aan in onze software, zoals het reserveren van kantoorruimtes, het automatiseren van vergoedingen of onregelmatigheidstoeslagen, of een actuele vakantieplanning die instant bijwerkt. Deze handige extra opties zitten allemaal reeds ingebakken, aangezien wij hier al tientallen jaren mee hebben doorontwikkeld. Excel steekt hiernaast schril af. Een medewerker moet zijn laptop openen, dient de juiste sheets te zoeken, tikt – voor de zekerheid naar boven afrondend – nét iets te veel tijd in en vinkt schouderophalend de administratie voor zichzelf af.
Het kan zoveel beter
En dat terwijl de medewerker via primion Benelux razendsnel met een persoonlijke app of een digitale lezer op de werkvloer zijn uren zonder na te denken toevoegt aan de administratie, op de minuut nauwkeurig. prime Time is een life saver, in ieder bedrijf. Op onze software kun je rekenen!
Benieuwd naar wat primion Benelux voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!